söndag 23 augusti 2009

Händelserik helg.

Denna helgen har gått i en rasande fart. Efter stängning in torsdags hämtade jag färg till hallen hos Syster & Håkan. Ivrig som man är börjades det direkt.

Hela fredagskvällen stod jag med penslen i handen. Tar ganska lång tid eftersom det måste målas två gånger.
Lördag morgon var jag uppe med tuppen och han ta några penseltag innan jag, Emma & Emelie for iväg på loppis. Första anhalt var Sösdala, där vi fyndade en massa alla tre.
Fick höra där att det var loppis även i Vittsjö, så självklart stuvade vi in alla gtejer och oss själva i bilen och styrde mot Vittsjö.
På vägen dit hann vi med ett stopp vi pingstkyrkans loppis i Hlm och ett stopp i ett littet loppis hus utmed vägen i Bjärnum.

Väl framme i Vittsjö blev vi varse att det inte var loppis förrän nästa helg. Trist tyckte vi eftersom vi ville ha mer loppor med oss hem.

MEN vi hittade minsann en STOR seconhandbutik där vi loppade säkert 1 timme och visst handlades det lite där oxå.

Lördagkvällen spenderade vi här hemma hos oss med kräftor och vin. Det blev lungt och stillsamt. ÅÅÅ vad mysigt vi hade.

Idag har familjen forit runt lite överallt. Eko, Bromöllamöbler, Markislagret och så avslutade vi med att hämta Myras säng (vilket egentligen var anledningen till att vi skulle till Bromölla.)

Nu är det nästa färdigmålat och hylla och tavlor ska upp. (bild kommer snart)

Puhh nu e jag trött som bara en efter en mkt händelserik helg.

Mormor, skräm oss aldrig så igen. Älskar dig!


natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar